Meest voorkomende klachten in het online casino

Online casino klachten

Hoewel het gelukkig bij het spelen bij legale en betrouwbare online casino’s vrijwel altijd goed gaat zijn er natuurlijk af en toe casino klachten bij gokkers. Er zijn bovendien meerdere punten waar je goed op moet letten als je online casinospellen wilt gaan doen. In dit artikel hebben we meerdere van de meest voorkomende casino klachten op een rijtje gezet. Daarbij hebben we bij elk punt een uitleg gegeven hoe je dit soort klachten kunt voorkomen en zo online gokken leuk en veilig kunt houden!

Geld dat spoorloos verdwenen is

Een klacht die relatief vaak voorbij komt is dat speelgeld ineens van een account verdwijnt. De ene dag staat er nog een groot bedrag klaar om mee te gokken en een dag later is hier ineens een grote hap van verdwenen. In veel gevallen gaat het dan om een casinobonus die niet op tijd voldoende keren is ingezet. Wanneer je bijvoorbeeld een welkomstbonus van 100 euro krijgt dan zijn hier rondspeel eisen aan verbonden. Vaak moet je het geld bijvoorbeeld 25 of 30 keer inzetten bij casinospellen op de website voordat je het bedrag definitief mag houden. Doe je dit niet op tijd dan verlies je helaas de bonus.

Uitbetalingen duren lang

Een klacht die ook wel eens voorbij komt gaat over de tijd die nodig is voordat een uitbetaling op je rekening staat. Dit kan er onder meer mee te maken hebben dat een online casino je identiteit moet verifiëren voordat ze een uitbetaling kunnen en mogen doen. Hiervoor hebben ze bijvoorbeeld een bewijs van je adres, bankgegevens en paspoort nodig. Het nakijken van al deze documenten is maar één keer nodig bij een online casino, maar kan wel een week of langer in beslag nemen.

Tel daar de verwerkingstijd van bijvoorbeeld een creditcard of bank bij op en het mag duidelijk zijn dat een uitbetaling soms pas twee weken later op je rekening verschijnt. Wil je het geld sneller hebben? Zorg dat dat je identiteitscheck direct is uitgevoerd en dat je een E-Wallet gebruikt die snel verwerken kan.

Bonusvoorwaarden zijn te streng

Ook over de bonusvoorwaarden van online casino’s lezen we regelmatig klachten. Het kan inderdaad zo zijn dat deze voorwaarden erg streng zijn. Het is in dit geval goed om je te realiseren dat het een bonus is en dus een gratis extraatje. De voorwaarden zijn eigenlijk altijd duidelijk opgeschreven en als je hier niet aan wilt of kunt voldoen dan hoef je de bonus natuurlijk niet te accepteren. Wil je dit wel dan zijn er nou eenmaal voorwaarden aan verbonden om te zorgen dat het online casino niet onnodig veel verlies heeft.

Geen winst pakken tijdens het spelen

Bij de klacht over hetgeen pakken van winst gaat het vaak om slechte online casino’s of slechte casinospellen. Kies daarom alleen voor gecertificeerde online casino’s en casinospellen van bekende game providers zoals:

  • NetEnt
  • Yggdrasil
  • Microgaming
  • NextGen
  • Elk Studios